Buscador

martes, 7 de abril de 2020

Mariagneta - Victoria de lso Angeles


Mariagneta
Compositor/Letrista
Popular
Letra
Ai, adéu, Mariagneta,
princesa dels meus sospirs!
Tu robes el cor dels homes
i a mi em fas penar i morir.
Ai, adéu, Mariagneta,
principi del meu sofrir.
Ton amant és a la porta
que no espera sinó el sí:
no desconsolis tos pares
per consolar-me a mi.
Que jo ja me'n faré frare
de l'ordre del caputxí.
Quan en siguis casadeta
ja m'ho enviaràs a dir.
M'enviaràs una lletra,
com et va amb el teu marit.
Jo te n'enviaré una altra,
com em va en el monestir.
Si tens una criatura
deixa-me-li ser padrí:
si no m'ha estimat la mare,
almenys que m'estimi el fill.
Ai, adéu, Mariagneta,
princesa dels meus sospirs!
Un dia, dient la missa,
ja la carta en veu venir.
Amb l'excusa de besar el terra,
ja la carta va collir.
La missa mai no s'acaba
per poder-la llegir.
Al sobreescrit de la carta
ja n'arrenca un gran sospir:
Agneta de mes entranyes,
si et pogués tenir aquí!
Amb una estona de conversa
no em sabria greu morir.
Quan la missa és acabada
la lletra cuita a llegir.
Tot just n'era a mig llegir-la
n'arrencava un gran sospir:
ai, adéu, Mariagneta,
que jo me'n sento morir!
Intérprete
Victoria de los Angeles

No hay comentarios: